۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 992515

امکان تولید محتوا به سبک ها و روش های مختلف وجود دارد که مستقیما روی افزایش تعداد مشتریان و میزان فروش یک کسب و کار تاثیرگذار است.

آشنایی با انواع روشهای تولید محتوا و نحوه استفاده از آنها

یکی از دغدغه های مهم و اصلی تمام کسب و کارهای فعال در بستر اینترنت و دنیای مدرن امروزی، سبک و کیفیت تولید محتوا می‌باشد. اگرچه موارد دیگری نیز روی رونق و گسترش کسب و کارها تاثیر گذارند ولی نحوه تولید و انتخاب سبک محتوای اجرایی، اصلی ترین مورد به شمار می آید که در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

تولید محتوا چیست؟

به فرآیندی که در آن یک ایده یا محتوا خلق شده، تولید محتوا گفته می شود. تولید انواع محتوا در سبک های مختلف صورت می گیرد که می تواند دارای اهداف گوناگون آموزشی، تحلیلی، معرفی، بیان استدلال و ...باشد. تنوع در تولید انواع محتواها باعث شده تا بسیاری از کسب و کارهای فعال در فضای مجازی، نسبت به انتخاب مناسب ترین سبک محتوایی دچار سردرگمی شوند.

علت استفاده از تولید محتوا

امروزه تولید محتوا به عنوان بهترین روش بازاریابی در دنیای دیجیتال به شمار می آید که روی میزان ورودی مشتری ها تاثیر مستقیم دارد. هنگام تولید محتوا، اطلاعاتی مفید و رایگان در اختیار مخاطبان قرار داده می شود. هر سبک و نوع محتوایی که تولید می شود، علاوه بر حفظ مشتریان و مخاطبان قبلی، روی میزان ورودی جدید نیز تاثیر خواهد داشت. دلایل و مزیت های استفاده از محتواهای مختلف و جدید، شامل موارد زیر می باشد.

  • تولید هر کدام از مدل های محتوایی با یک استراتژی درست، می‌تواند باعث شهرت بیشتر کسب و کارها شود. محتواهایی با هدف آموزش در حوزه های مختلف، یکی از بهترین نوع محتوا برای جذب و شناخته شدن بیشتر است.
  • نوع و سبک محتوایی که تولید می شود، روی میزان اعتماد مخاطبان و مشتریان به صاحب کسب و کار نیز تاثیر دارد. اعتماد بیشتر باعث ایجاد یک حس صمیمیت بین مخاطب و صاحب کسب و کار خواهد شد که روی میزان فروش نیز تاثیر خواهد داشت.
  • ایجاد حس وفاداری و داشتن مشتریان وفادار، پایه و اساس تمام کسب و کارها است. در فضای اینترنت و مجازی نیز می توان این حس را با تولید محتوای منظم و اصولی ایجاد کرد. مشتریان وفادار به صورت دائمی سراغ کسب و کار مورد نظر خواهند آمد و از خدمات و محصولات آنها استفاده خواهند کرد.

آشنایی با انواع روشهای تولید محتوا و نحوه استفاده از آنها

تولید محتوا

انواع روش های تولید محتوا

تولید محتوا در هر سبک و نوعی باید متناسب با مراحل فعالیت کسب و کارها انجام گیرد. افرادی که به دنبال موفقیت در حوزه کاری خود هستند، باید نوع محتوای تولیدی خود را در هر کدام از مراحل بازاریابی کسب و کار خود به درستی تشخیص دهند. برای تشخیص مناسب ترین نوع محتوا، باید با انواع آنها آشنا بود که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

محتوای ویدیویی

یکی از محبوب ترین نوع محتوا در بین مخاطبان، تولید محتوای ویدیویی می باشد. البته تولید محتواهای ویدیویی که امروزه انجام می گیرد با سبک های ویدیویی که در بازاریابی سنتی استفاده می شد، متفاوت است. طبق آخرین آمارهای عنوان شده، حدود 2و نیم میلیون نفر در ماه به سراغ اپلیکیشن یوتیوب می روند تا از محتواهای ویدیویی استفاده کنند. در این سبک محتوا، استفاده از داستان سرایی ها و تصاویر جذاب باعث درگیر شدن مخاطب می شود. در سبک محتوای ویدیویی که روشی جذاب و واقعی می باشد، سبک پیام راحت تر و سریع تر است. تولید محتوا به صورت ویدیویی به عنوان هزینه‌بر ترین سبک محتوا برای کسب و کارها به شمار می آید که نیاز به بازه زمانی بیشتری برای تولید نیز دارد.

پادکست

با توجه به شرایط زندگی در دنیای مدرن امروزی و بالا رفتن درگیری های زندگی، تولید محتوا به روش پادکست به یکی از موثرترین نمونه ها تبدیل شده است. این نوع محتوا به سادگی در دسترس مخاطبان قرار می گیرد و هزینه تولید آن برای کاربر نیز بسیار پایین می باشد. امکان تولید پادکست در حوزه های مختلف وجود دارد که باعث ایجاد یک حس صمیمیت بین کاربر و مخاطب می شود. شرایط تولید انواع پادکست با یک گوشی تلفن یا تجهیزات میلیونی وجود دارد که باعث شده بسیاری از کاربران به سراغ این نوع محتوا بروند.

تولید محتوای شبکه های اجتماعی

وقتی صحبت از تولید محتوا در هر کدام از سبک ها می شود، ذهنیت بسیاری از ما در ابتدا به سمت شبکه های اجتماعی می رود. امروزه تنوع شبکه های اجتماعی بسیار بالا رفته که در راس آنها نیز برنامه هایی مثل اینستاگرام، یوتیوپ، فیس بوک و ...قرار دارند. تعامل بالای مخاطبان در این شبکه های اجتماعی باعث شده تا درصد بالایی از کسب و کارها، فعالیت مستمری در هر کدام از آنها داشته باشند. امکان تولید تمام محتواهای ویدیویی، صوتی و عکس در هر کدام از شبکه های اجتماعی امکان پذیر است.

آشنایی با انواع روشهای تولید محتوا و نحوه استفاده از آنها

نکات مهم در اجرای محتوا

راهنمای محصول

یکی از کاربردی‌ترین سبک‌های تولید محتوا که تاثیر قابل توجهی روی میزان فروش نیز دارد، ارائه اطلاعات دقیق و کامل در خصوص یک محصول است. برای معرفی یک محصول و ارائه اطلاعات در خصوص آن، می توان از سبک های مختلف ویدیویی، متنی و عکس استفاده کرد. دادن اطلاعات محصولی باعث درگیر شدن مخاطب خواهد شد که روی رشد کسب و کار نیز تاثیرگذار خواهد بود.

محتوای تولیدی توسط کاربر

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و سایت ها فقط محدود به صاحب کسب و کارها نیست. در تمام پلتفرم ها، امکان درگیر شدن مخاطبان و افرادی که اطلاعاتی در خصوص آن حوزه دارند، وجود دارد. امکان کامنت گذاری در تمام شبکه های اجتماعی و سایت ها وجود دارد که نوعی تولید محتوا برای درگیر کردن مخاطب به شمار می آید. درصد بالایی از مشتریان یا کسانی که قصد استفاده از خدمات یک مجموعه را دارند، سراغ کامنت ها و نظرات افرادی می روند که زیر همان پست یا محتوا ثبت شده است.

نکات مهم برای تولید محتوای موفق

تولید محتوا در هر کدام از سبک هایی که به آن اشاره شد، مخاطب خاص خود را دارد که توسط بسیاری از افراد اجرا می شود. نحوه اجرای درست و رسیدن به هدف مورد نظر در هر کدام از سبک های محتوایی عنوان شده، نیاز به آزمون و خطاهایی است که با گذشت زمان، کاربر را در مسیر درست قرار خواهد داد. در ادامه به برخی از مهمترین نکات در اجرای انواع محتواها اشاره خواهیم کرد.

  • یکی از مهترین موارد در اجرای محتوا در هر کدام از سبک ها، مشخص بودن مخاطب هدف است. در ابتدا باید مشخص کرد که محتوایی که تولید می شود برای چه کسانی و با چه هدفی خواهد بود.
  • توجه به داده ها و اطلاعات هر محتوا، اصلی ترین نکته برای رسیدن به هدف است. بسیاری از مراکز و کسب و کارها با طراحی استراتژی های مختلف، نمی توانند به هدف خود در تولید هر کدام از محتواها برسند. مشکل این افراد یا مراکز، داده ها و اطلاعاتی است که در محتوای خود ارائه می کنند.
  • استفاده از محتوا برای چندین مرتبه و به شکل های مختلف، یکی دیگر از نکات مهم در بازاریابی محتوایی است. با توجه به تنوع بالای پلتفرم ها، باید بتوان محتوا را به شکل های مختلف استفاده کرد.
  • تولید هر کدام از سبک های محتوایی باید بر اساس نیاز مخاطبین و محبوبیت آن در بین مشتریان انجام گیرد. طبق آخرین بررسی هایی که انجام شده، محتوای ویدیویی، طرفداران و علاقه مندان بیشتری دارد. بعد از آن نیز محتوای عکس، پادکست و متن است که مخاطبان خاص خود را دارند.
  • داشتن راهنما برای هر کدام از سبک های محتوایی نیز جزء موارد مهمی است که می تواند به درگیر شدن بیشتر مخاطب کمک کند. بعد از تولید هر کدام از سبک های محتوایی، می توان یک راهنما برای استفاده درست مخاطبان ارائه داد.

تولید محتوای ترجمه ، آموزشی، کتاب های الکترونیکی و ...نیز جزء پرکاربردترین سبک های محتوایی به شمار می آیند. هر کدام از این محتواها، متناسب با نیاز کاربران، قابلیت اجرا در پلتفرم های مختلف را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.